کد مطلب:30755 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:113

ترور شخصیت











یكی از شیوه قطع ارتباط نسل جدید با گذشته تاریخ او و نقش آفرینان آن ترور شخصیت قهرمانان است یعنی باید تصویری از آنان برای نسل جدید ارائه كرد كه این تصویر با ارزشهای ایده آل این نسل هماهنگ نباشد در این صورت به دنبال آن نخواهد رفت و برای یافتن الگو تابع جو تبلیغاتی كشور خواهد شد بكارگیری این شیوه درباره حضرت امیر (ع) بقدری زیاد بود كه او را قاتل عثمان، ضد خدا، ضد رسول خدا، بی نماز و... معرفی كردند و با این ترور شخصیت راجع به كسی كه بیشترین سهم را در ترویج دین داشته است توانستند نسل جدید را علیه او بسیج كنند به این جریان توجه كنید:

هاشم بن عتبه یكی از سرداران سپاه امام علی (ع) در صفین است در یكی از عملیاتها جوانی در برابر هاشم بن عتبه قرار گرفت و با خواندن رجزی خود را چنین معرفی كرد: من بازمانده پادشاهان غسانم متدین به دین عثمانم قاریان ما به ما گفته اند كه علی قاتل عثمان است!! و با ناسزا گفتن به امام علی (ع)حملات تندی را علیه سپاه امام آغاز كرد. هاشم بن عتبه با دیدن این صحنه او را خواست و به او گفت: جوان بعد از این دنیا حساب و كتابی وجود دارد و خداوند درباره حضور تو در این صحنه از تو بازخواست خواهد كرد از خدا بترس!!

جوان گفت: من بخاطر این با شما می جنگم كه شما نماز نمی خوانید، رهبرتان نماز نمی خواند، رهبرتان عثمان را كشته است و شما نیز او را در كشتن عثمان یاری كرده اید!!

هاشم گفت: تو با عثمان چكار داری عثمان را اصحاب رسول خدا و فرزندانشان كشته اند. آنان اهل دین و دانش هستند و كار این دین هم به زمین نمانده است. اما اینكه می گویی رهبر ما نماز نمی خواند. لازم است بدانی بعد از رسول خدا رهبر ما اولین كسی است كه نماز خوانده است او نزدیكترین فرد به رسول خدا (ص) و سزاوارترین فرد به اوست او دانشمندترین فرد امت اسلامی است و آگاه ترین فرد به دین خداست، لازم است بدانی این گروهی كه همراه من هستند اهل شب زنده داری، قرآن، دعا و... می باشد.[1].









    1. كامل ابن اثیر- ج 3، ص 313.